همیشه یادگیرنده باش

۲ مطلب در اسفند ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروشندگی یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر کسب و کار است. در این راستا، باید به اشتباهات رایج در فروشندگی توجه کرد و در برنامه‌ریزی فعالیت‌های فروش، آن‌ها را مدیریت کرد. در زیر چند اشتباه رایج در فروشندگی که عموما در دوره آنلاین فروش تدریس می شود را ذکر می کنیم.

  1. عدم شناخت مشتری: یکی از اشتباهات رایج در فروشندگی، عدم شناخت مشتری است. این موضوع می‌تواند باعث شکست در فروش شود. برای موفقیت در فروش، باید با نیازها و مشکلات مشتریان خود آشنا شوید و سپس محصولات و خدمات خود را مطابق با نیازهای مشتریان ارائه دهید.
  2. ارائه محصول یا خدمات نامناسب: اگر محصول یا خدماتی که شما به مشتریان ارائه می‌دهید، نامناسب باشد، نمی‌توانید موفقیتی در فروش داشته باشید. بنابراین باید به دقت محصولات و خدمات خود را ارزیابی کرده و فقط آن‌هایی را ارائه دهید که بازار آن‌ها را دارد و مشتریان به آن‌ها نیاز دارند.
  3. عدم تفاوت با رقبا: برای موفقیت در فروش، باید به دقت رقبا را بررسی کرده و راه‌هایی را برای تفاوت با آن‌ها پیدا کرد. اگر به همان شکل که رقبا عمل می‌کنید، شما نمی‌توانید در میان رقبا برتری پیدا کنید.
  4. ادیده گرفتن تجربه مشتری: یکی از عوامل مهم در موفقیت در فروش، تجربه مشتری است. بنابراین باید به تجربه مشتری توجه کنید.
  5. فروشندگی یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر کسب و کار است. در این راستا، باید به اشتباهات رایج در فروشندگی توجه کرد و در برنامه‌ریزی فعالیت‌های فروش، آن‌ها را مدیریت کرد:
  6. عدم شناخت مشتری: یکی از اشتباهات رایج در فروشندگی، عدم شناخت مشتری است. این موضوع می‌تواند باعث شکست در فروش شود. برای موفقیت در فروش، باید با نیازها و مشکلات مشتریان خود آشنا شوید و سپس محصولات و خدمات خود را مطابق با نیازهای مشتریان ارائه دهید.
  7. ارائه محصول یا خدمات نامناسب: اگر محصول یا خدماتی که شما به مشتریان ارائه می‌دهید، نامناسب باشد، نمی‌توانید موفقیتی در فروش داشته باشید. بنابراین باید به دقت محصولات و خدمات خود را ارزیابی کرده و فقط آن‌هایی را ارائه دهید که بازار آن‌ها را دارد و مشتریان به آن‌ها نیاز دارند.
  8. عدم تفاوت با رقبا: برای موفقیت در فروش، باید به دقت رقبا را بررسی کرده و راه‌هایی را برای تفاوت با آن‌ها پیدا کرد. اگر به همان شکل که رقبا عمل می‌کنید، شما نمی‌توانید در میان رقبا برتری پیدا کنید.
  9. نادیده گرفتن تجربه مشتری: یکی از عوامل مهم در موفقیت در فروش، تجربه مشتری است. بنابراین باید به تجربه مشتری توجه کنید.

 

  • مهدی فرهادی
  • ۰
  • ۰

برنامه ریزی استراتژیک یک فرآیند مدیریتی است که به شرکت ها کمک می کند تا اهداف خود را برای دوره بلند مدت تعیین کنند و برنامه های مربوطه را برای دستیابی به اهداف خود تدوین کنند. این فرآیند شامل مراحل زیر می باشد:

  • تعیین مأموریت شرکت: مأموریت شرکت به عنوان اولین گام در برنامه ریزی استراتژیک مطرح می شود. مأموریت شرکت بیانگر هدف اصلی و ارزش های شرکت است و به عنوان پایه ایجاد یک استراتژی موفق استفاده می شود.
  • تعیین اهداف: اهداف بلند مدت شرکت برای تحقق مأموریت باید مشخص شوند. اهداف باید محدود، قابل اندازه گیری، دست یافتنی و زمان بندی شده باشند.
  • تحلیل SWOT: تحلیل SWOT برای تعیین نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها استفاده می شود. این تحلیل به شرکت ها کمک می کند تا بهترین استراتژی های خود را برای مقابله با تهدیدها و بهره بردن از فرصت ها انتخاب کنند.
  • تعیین استراتژی ها: استراتژی ها برای رسیدن به اهداف شرکت تعیین می شوند. در این مرحله باید به تعیین استراتژی های مختلف برای برطرف کردن نقاط ضعف، بهره بردن از فرصت ها و مقابله با تهدیدها پرداخت.
  • تعیین برنامه های عملیاتی: برنامه های عملیاتی برای اجرای استراتژی های انتخاب شده برای رسیدن به اهداف تعیین می شود. برنامه های عملیاتی باید دقیق، قابل اجرا و محدود باشد.
  • مهدی فرهادی