توجه به بازاریابی و فروش شاهکلید موفیت هر کسب و کاری است. در دنیای پررقابت امروز بازارها بهسرعت در حال تغییر هستند و با توجه به فعالیتهای پیشبینی نشدۀ اقتصاد باید به بازاریابی و فروش توجه بیشتری شود. با فراگیری اصول بازاریابی و فروش برنامه ریزی منظم و موفقیت کسب و کارها امکان پذیر میشود.
متاسفانه در حال حاضر اغلب کسب و کارها برنامه مشخصی برای فروش و بازاریابی ندارند و به اهمیت آموزش نیروهای این بخش فکر نمیکنند. راهاندازی واحد بازاریابی و فروش یا حتی تفکیک قائل شدن بین آنها بهتنهایی کافی نیست. فروشنده خوب یک کسب و کار را موفق میکند. فروش و بازاریابی یک مشخصه ذاتی نیست؛ بلکه یک مهارت است که با آموزش و تمرین میتوان آن را ارتقا داد و بهبود بخشید.
افرادی که اصول فروش و بازاریابی را یاد گرفتند، میتوانند از طریق راهکارهای زیر به کسب و کار خود کمک کنند:
- ایجاد تصویر ذهنی مثبت از برند و کسب و کار برای مشتری؛
- شکلدهی و حفظ روابط پایدار با مشتری؛
- برنامه ریزی درست و اجرای دقیق استراتژیهای بازاریابی و فروش؛
- شناخت بیشتر فرآیندها و فعالیتهای اصلی کسب و کار؛
- ارتباط بهتر با ارکان دیگر کسب و کار برای دستیابی به اهداف فروش و بازاریابی.
https://modirban.com/product/professional-sales-course/
- ۰۱/۱۱/۱۹